آموزش کامل unwrap
آموزش unwrap به زبان ساده و کاربردی

آنرپ چیست؟
به فرآیند باز کردن یک جسم سه بعدی و تبدیل آن به دو بعدی آنرپ گفته میشود.دلیل اینکه یک مدل سه بعدی باید باز شود و به دو بعد تبدیل شود. اینست که بتوانیم به یک جسم به درستی تکسچر که ماهیتی دو بعدی دارد را بدهیم. آنرپ اساس و پایه تکسچرینگ یک جسم میباشد.بسیاری بر این باورند وقتی در نرم افزاری مانند تری دی مکس از UVW map استفاده میکنند در واقع دارند از آنرپ کردن فرار میکنند. در حالی که UVW map فرمی اتوماتیک از این عملکرد بر مبنای اشکال و الگوریتم های ساده مثل باکس،پلین و… میباشد.علت آنکه باید عمل آنرپ را انجام دهیم اینست که یک جسم سه بعدی باید مختصات نقطه به نقطه اش در یک جسم دو بعدی تصویر شودتا هر نقطه از صفحه بیانگر همان نقطه از فضا باشد.
در این بخش ما سعی داریم تا با آموزش آنرپ شمارا با سادگی این کار آشنا سازیم.

مراحل انجام آنرپ
گام اول
مدل رو Convert To Editable Poly میکنیم.
گام دوم
بردن به برنامه RizomUV که در واقع همان برنامه unfold است.
گام سوم
در برنامه unfold کلید میانبر F4 رو میزنیم تا سطح جسم انتخاب شود.
گام چهارم
کلیدمیانبر U رو میزنیم و unfold انجام میشود.
گام پنجم
کلیدمیانبر P رو میزنیم تا پک شود.
گام ششم
کلید Ctrl + s رو میزنیم تا سیو شود.
کلید های میانبر پر کابرد دربرنامه RizomUV
کلید F4 : انتخاب سطح . کلید U : آنفولد (unfold) کردن.
کلید P : پک کردن. کلید Ctrl + s : سیو (save) کردن.
برای دیدن آموزش به صورت ویدیویی اینجا کلیک کنید.